Тиждень правоосвітньої роботи у Баштанській ЗОШ №2
10 грудня у Баштанській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 стартував Всеукраїнський тиждень права. В рамках тижня проведено Всеукраїнський урок права на тему «Права людини – права дитини»; конкурс малюнків ‒ «Я маю право» (учитель А.М. Роставецька).
До закладу були запрошені інспектори Баштанського РС філії ДУ «Центр пробації» Р. Зікратов та С. Ванжула. Тема зустрічі – «Кримінальна відповідальність неповнолітніх та її наслідки». Між представниками Центру пробації та учнями 9-10 класів відбувся полілог, учні переглянули документальний фільм про життя дітей за гратами та обговорили його.
Проведені заходи мають різновіковий характер: для учнів 5-6 класів ‒ правова гра « Знай свої права», для 1-4 класів ‒ мультиплікаційні презентації, КВК, 5-9 класів ‒ юридичні лекторії «Підліток і закон», ситуативні ігри «Вчинок та його відлуння».
Серед учнів проведено соціологічне опитування «Дитячий булінг».
Учні 9-11 класів разом з вчителями історії та правознавства є активними організаторами правового тижня. Вони допомагають у проведенні заходів: правового тренінгу, соціологічного опитування. Учні 9 класу Мельничук В., Змієвська Л., Храмова Л. ( учителі Л.Ю. Береза, А.М. Роставецька) провели тренінг для учнів 7-8 класів «Права людини»( з нагоди 70-ї річниці Загальної декларації прав людини»). Учні в ігровій формі із задоволенням опрацювали документ, для них ця форма роботи була цікавою. Учениця 9 класу Любов Храмова презентувала тему «У чому полягає обов’язок держави щодо права на життя кожної дитини». У класах пройшли години спілкування « Загальна декларація прав людини», «Правова свідомість учнів», «Мої права й обов’язки» та ін.. 11-классникам було запропоновано «гарячий мікрофон»- «Мої уявлення про світ права в Україні».
До закладу також завітали працівники правоохоронних органів, які у співпраці з учителями та учнями проходять зустрічі, правові консультації, профілактичні бесіди, профорієнтаційна робота. Так, 13 грудня на зустріч до учнів завітали інспектор ювенальної превенції, капітан поліції О.І. Желєзна та старший лейтенант поліції В.А. Рижик, які розповіли про шкільний булінг. О.І. Желєзна ознайомила учнів 7-8 класу з поняттям, а потім в ігровій формі учні коментували ситуації, у які потрапляли казкові герої. Діти із задоволенням грали ролі та коментували ситуації. Після зустрічі відбулася превентивна бесіда з учнями 8, 9 класів, які неодноразово порушували поведінку на уроках та пропускали уроки без поважних причин.
У бібліотеці готувалися тематичні полички, книжкові виставки «Я – дитина, я – людина» та ін.
Проте, щоб перетворити знання дітей у фактор правослухняної поведінки необхідні великі зусилля, у першу чергу батьків та педагогів. Ці вимоги забезпечуються проведенням циклів акцій: юридичний лекторій, паралельне анкетування, консультації, рекомендації літератури з питань правового і морального виховання. Соціальний педагог А.В. Коблик проводила анкетування серед учнів та педагогічного колективу «Права людини». Практичний психолог І.В. Смирнова з А.М. Роставицькою, учителем правознавства, підготували для учителів психологічно-правовий тренінг «Як спілкуватися з проблемними підлітками».
Навички й уміння правомірної поведінки, звичка дотримуватися вимог права і моралі – це продукт свідомого ставлення до виконання свого громадянського обов’язку . Виховати їх – найголовніше завдання правоосвітньої роботи закладу.