Семінар - практикум учителів історії та правознавства
13 травня 2019 року на базі Баштанського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Баштанської міської ради було проведено семінар-практикум вчителів – суспільствознавців на тему: «Особливості освітнього процесу у проектах професійного розвитку вчителів історії та правознавства». У заході взяли участь Гриненко Т.В., завідувач методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Баштанської міської ради, Рясик Л.О., голова методичного об’єднання учителів історії та правознавства, учителі історії, правознавства закладів загальної середньої освіти Баштанської міської ради, збірна команда міських закладів освіти, які брали участь у Всеукраїнському турнірі юних істориків, учасники українсько-словацького проекту «Активний громадянин-ефективна влада», слухачі МАН.
Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. До творчості вчителя спонукає й сьогоднішній учень - розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Отже, наразі необхідно формувати тип учителя-новатора, справжнього фахівця.
Успіх освітнього процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він будувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, як і з їхніми родинами, так із вчителями.
Треба змінюватись і змінювати, треба вирватись на оперативний простір вільного розвитку, адже без цього українська освіта залишиться імітаційною системою. Гриненко Т.В. розповіла учасникам семінару про вимоги до професійних та особистісних якостей освітян в умовах Нової української школи. Довела до їхнього відома необхідність впровадження корпоративного навчання в заклади освіти Баштанської міської ради. Стає очевидним, що зміни акцентів у навчанні та вихованні дітей просто необхідні.
Якщо раніше система освіти була спрямована на тривалу, ґрунтовну трансляцію знань від учителя до учня, то зараз процес передачі знань є багатовекторним «від усіх і всюди», а вчитель має стати партнером для учня у формуванні ключових компетентностей. Саме таку роль відводить педагогу Концепція Нової української школи.
Сучасний учитель має постійно працювати над собою, швидко вчитися, опановувати нові технології, миттєво змінюватися, щоб відповідати швидкоплинним вимогам суспільства. Він поступово перестає бути джерелом знань, а має навчити молоде покоління організовувати процес засвоєння знань. Тому сьогодні Міністерство освіти і науки вже не просить, а вимагає від учителів бути відкритими до змін.
Під час роботи творчої майстерні обговорювалися питання як підготувати нового вчителя. Розглядалися нестандартні форми методичної роботи. Рясик Л.О., учитель історії Баштанського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ст. №1 та Буцька А.В., учитель історії та правознавства Баштанської гімназії показали на практиці як організувати науково-дослідницьку роботу у закладі освіти через участь учнів у всеукраїнських турнірах, олімпіадах та конкурсах.
А команда юних істориків показала фрагмент виступу на Всеукраїнському турнірі юних істориків, показавши всі етапи гри: доповідь, опонування та рецензування.
Максимова М.В., учитель історії Баштанського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ст. №1 розповіла про участь у українсько-словацькому проекті «Активний громадянин – ефективна влада», який започатковано у зв’язку зі зміною парадигми громадянської освіти й надає молодим людям необхідні знання про своє громадянство через реальні дії. У ході роботи над проектом фокусувалася увага на зміні мислення не тільки молоді, але також вчителів, молодіжних працівників та персоналу державного управління. Ціллю є також сприяти появі партнерських відносин між громадянським суспільством та державними органами влади, з тим щоб досягнуті зміни могли мати шанс залишитися і після завершення проекту. Команда «Еконавти» (Гомерський Дмитро, Журавська Аліна, Щербина Юрій) представила проект з переробки органічних відходів на біодобриво. Команда «Драйв» у складі: Костюк Юлії, Возного Івана, Кастаняна Карена досліджувала проблему створення громадського транспорту у м.Баштанка та стала переможцем регіонального відбору у м. Миколаєві, презентувавши свій проект з 7 по 9 квітня 2019 року на заключній конференції у м. Києві.
Лободовська І.О., учитель історії Баштанського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ст. №1 розробила методичні рекомендації щодо організації навчання в МАН, розкривши методику написання наукових робіт. Щербина Юрій, слухач Баштанської філії Миколаївського територіального відділення МАН презентував всі етапи підготовки написання наукової роботи в МАН.
Ірина Олександрівна розповіла про особливості викладання інтегрованих курсів «Громадянська освіта» та «Історія: Україна і світ».
Береза Л.Ю., учитель історії Баштанського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ст. №2 презентувала власний досвід роботи з упровадження музейної педагогіки у освітній процес закладу освіти.
Захід пройшов у атмосфері творчої співпраці, взаєморозуміння та партнерства.
Тетяна Гриненко, завідувач методичного кабінету