Медіаосвіта в сучасному соціокультурному просторі
10 грудня 2018 року на базі Баштанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 було проведено засідання творчої групи вчителів із проблеми «Соціальне партнерство суб’єктів медіаосвітнього процесу: родина, школа, громада».
Захід було проведено спільно з відділом освіти, молоді і спорту Баштанської райдержадміністрації, відділом освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Баштанської міської ради та Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.
На засіданні були присутні: Крячко Т.П., старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти МОІППО, Бєлова О.І., начальник відділу освіти, молоді і спорту Баштанської райдержадміністрації, Гриненко Т.В., завідувач методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Баштанської міської ради, Мухіна І.В., заступник директора з методичної роботи КУ «Баштанський районний сервісний центр по обслуговуванню закладів освіти», методисти методичного кабінету, директори, заступники директорів з навчально-виховної роботи закладів середньої освіти, психологи та педагогічні працівники закладів освіти Баштанської міської ради, Баштанської районної ради, Вітовської районної ради.
На засіданні творчої групи обговорювалося питання «Соціальне партнерство суб’єктів медіаосвітнього процесу: родина, школа, громада», з яким виступили Гінкул В.С., заступник директора з методичної роботи Мішково-Погорілівської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ст., та Ржевська І.І., заступник директора Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. Вітовської районної ради, представивши свій власний досвід роботи з даного питання.
Кисленко С.А., вчитель української мови і літератури Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ст., та Маковеєнко Л.В., директор Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ст., ознайомили присутніх із досвідом медіаосвітньої діяльності у своєму закладі освіти.
Крячко Т.П. презентувала проект «Педагогічний нон-стоп «Медіаосвіта в сучасному соціокультурному просторі».
Дане питання є досить актуальним у сучасному світі, адже майбутнє суспільство все більше спиратиметься на інформаційно-комунікаційні технології: web-технології, хмарні обчислення і big data, смартфони та інтернет «розумних речей», штучні інтелекти та інші ґаджети. На взаємодію з різноманітними медіа (книги, преса, радіо, кіно, телебачення, інтернет) припадає все вагоміша частка в бюджеті вільного часу громадян України, чим зумовлюється значний вплив медіа на всі верстви населення, передусім на дітей і молодь. Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання, стають засобом дистанційної і джерелом неформальної освіти. До цього додаються недосконалий захист дитини від медіаконтенту, що може шкодити її здоров’ю та розвитку, відсутність механізмів ефективної саморегуляції інформаційного ринку, які не допускали б недоброякісної медіапродукції, низькоморальних ідеологем та цінностей, інших соціально шкідливих інформаційних впливів. У цих умовах медіаосвіта стає фундаментальною складовою інформаційної безпеки країни, відіграє стратегічну роль у вихованні патріотизму молоді, формуванні української ідентичності. Медіаосвіта має стати одним з головних чинників забезпечення відкритості освіти щодо сучасних швидко змінюваних знань і наближення змісту освіти до потреб повсякденного життя людини. Медіаосвіта – не тільки шлях до ефективності діяльності людини в системі трудових відносин, але спосіб залишатися самим собою, цілісною особистістю, здатною до самовираження і людяності. Не втрачають значення і традиційні завдання медіаосвіти, які полягають у запобіганні вразливості людини до медіаманіпуляцій і медіанасильства, втечі від реальності, у профілактиці поширення медіазалежностей.
Тетяна Гриненко,
завідувач методичного кабінету