До уваги отримувачів житлових субсидій!

Нові правила призначення і нарахування субсидій викликають багато запитань у існуючих та потенційних отримувачів. Міністерство соціальної політики України відібрало питання, що найчастіше зустрічаються, і підготувало вичерпні відповіді.
- Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?
- Як і раніше, у загальному випадку, для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.
- Для отримання бланків і подання документів обов’язково особисто приходити до управління соціального захисту?
- Ні. Міністерство соціальної політики України вже довело до відома структурних підрозділів з питань соціального захисту і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів: заяви про призначення та надання житлової субсидії й декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії. Отримати їх можна безкоштовно і надаються вони у разі звернення громадянина безпосередньо до органу надання субсидій. Але їх також можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики (у цьому людям похилого віку можуть допомогти діти, онуки, знайомі). І тоді нікуди не треба ходити.
Заповнивши ці форми, можна відправити їх поштою на адресу місцевого управління соціального захисту населення (адреси управлінь вказані на сайтах регіональних органів виконавчої влади, а також на сайті Міністерства соціальної політики).
Також документи можна подати:
- уповноваженій посадовій особі виконкому місцевої ради територіальної громади;
- у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади.
Вони протягом трьох робочих днів передадуть заповнені документи структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.
Можна також заповнити бланки в електронному вигляді і надіслати їх електронною поштою.
- Більшість отримувачів субсидій – пенсіонери, які не вміють користуватися інтернетом і звикли всі питання вирішувати особисто. Як тут бути?
- Пенсіонерам у заповненні та надісланні документів можуть допомогти діти, онуки, сусіди, знайомі. Люди поступово адаптуються до технічних новацій. І кількість звернень в електронній формі постійно зростає.
- Як діяти мешканцям громад, які були укрупнені шляхом об’єднання?
- З питаннями оформлення субсидій громадяни можуть звертатися до:
- старост,
- виконкому територіальної громади,
- структурного підрозділу з питань соціального захисту громади,
- Центру з надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади,
- органу соціального захисту держадміністрації району.
- До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?
- Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.
- Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?
Ні. Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:
- надавалася у грошовій безготівковій формі;
- була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;
- була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.
- Чи можна зараз оформлювати субсидію вже на опалювальний період?
- Наразі проводиться оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто, до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати нічого не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян органи соцзахисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.
- Як довго доведеться чекати призначення субсидії?
- Вже скасовані комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках. Зараз призначення субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів. І завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. У комісій це займало до 30 днів. Тепер процедура відбуватиметься у 10-денний термін.
- Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?
- Норма житла, на яку призначається субсидія, на домогосподарство з однієї особи складає майже 49 кв. м., і 13,65 - на кожну наступну особу. Тобто, на сім’ю з трьох осіб - близько 75 кв. У минулий опалювальний період в Україні було близько 450 тис. домогосподарств, які одержували субсидію на понаднормову площу. Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку - якщо до складу домогосподарства входять непрацюючі непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти). У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.
У наданні субсидії відмовлять, якщо:
- площа квартири перевищує 130 кв. м,
- площа будинку понад 230 кв. м.
При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності, або розташовані у сільській місцевості й отримані як спадщина.
- Чи існують винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?
- Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).
- Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?
- Працездатні особи, котрі більше 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів, втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», дається 30 днів.
Але якщо людина працює за кордоном й офіційно сплачує там податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.
- Чи можуть претендувати на житлові субсидії власники індивідуальних транспортних засобів?
- Якщо конкретний член одного домогосподарства має авто, випущене менше п’яти років тому або два чи більше автомобілів віком не старше 15 років, то субсидія в такому випадку не призначається. Відповідно, якщо один автомобіль або кілька старші за 15-річний вік, на призначення субсидії це не впливає.
- Які зміни в нарахуванні субсидій чекають власників розділених особових рахунків?
- Ніяких змін не буде. Якщо в одному домогосподарстві мешкають дві родини чи більше, які сплачують комунальні послуги на різні особові рахунки, і це документально підтверджено, їм субсидії будуть призначатися на загальних підставах.
- Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права на субсидію?
- Попередньо була визначена сума в еквіваленті 25 прожиткових мінімумів або 56 тисяч гривень. Зараз ця сума становить 100 тисяч гривень. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.
- Чи вплине на призначення субсидії сплата за навчання або лікування, якщо це буде велика сума?
- Ні.
- Які категорії населення втратять право на субсидії?
- Право на субсидії втратять ті, хто:
- здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;
- має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;
- здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
- декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;
- має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
- не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
- має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
- має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
- не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.
- Які найпоширеніші способи зловживань при оформленні державних субсидій було виявлено при верифікації?
- У минулий опалювальний період житлові субсидії отримували трохи більше 3 млн домогосподарств. Кількість тих, хто декларував недостовірну інформацію, склала близько 2-3%. Найтиповіші зловживання пов’язані з поданням недостовірних даних про склад домогосподарства або приховування інформації про його зміну та здійснення дороговартісних покупок на суму понад 50 тисяч гривень одномоментно (транспортних засобів та іншого майна) чи одномоментне придбання валюти у великих розмірах після оформлення субсидії. Дехто робить внески до статутних капіталів, великі благодійні внески на розвиток підприємств, купує корпоративні права чи акції й при цьому позиціонує себе як безробітного чи такого, що живе на мінімальну зарплату. Верифікація, яка проводилася протягом двох останніх років, засвідчила, зокрема, що 830 отримувачів субсидій купили сумарно валюти майже на 140 мільйонів гривень. Однак говорити про масовість таких зловживань і що це не дасть більшості оформити житлову субсидію, недоречно. Дійсно вразливим верствам населення, для яких сплата комунальних послуг у повному обсязі є непосильною, хвилюватися не треба.
- З 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?
- Монетизація субсидій почалася у 2019 році, і житлова субсидія надавалася грошовими коштами, але двома різними механізмами. Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував «Ощадбанк». Принциповим положенням нових правил призначення субсидій є завершення процесу їх монетизації. Перехід винятково на грошову форму отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг дасть можливість громадянам оперативно управляти залишками коштів після всіх розрахунків, не чекаючи закінчення опалювального сезону.
Всі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного року. Тим, хто має рахунок в Ощадбанку, вони надійдуть вже у червні, а хто не має його, мусить відкрити, щоб отримати гроші, зекономлені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.
Новини на цю ж тему
Обговорили інструменти залучення жителів постраждалих громад до процесу відновлення
Мобільний офіс – це ще один крок на зустріч жителям громади
У Баштанській громаді запрацював сервіс «Мобільний адміністратор»
Створено сервіс електронної черги для запису до відділу "Центр надання адміністративних послуг"
КП "Добробут" інформує
Повідомлення про зміну розрахункових рахунків у КП "Добробут"
Графік руху та години роботи пересувних відділень поштового зв’язку
Приймаємо пропозиції та зауваження
Звернення
Інформаційно-роз'яснювальна кампанія

Графік тимчасових відключень електропостачання в липні 2021

Запропоновано провести громадське обговорення
Шановні мешканці громади! До вашої уваги!

Проведено «День відкритих дверей» у КП «Міськводоканал»

День відкритих дверей у КП «Міськводоканал»

Графік тимчасових відключень електропостачання в червні 2021

Про намір здійснити коригування діючих тарифів на послуги з централізоване водопостачання та централізованого водовідведення

Про намір здійснити коригування діючих тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами ( вивезення рідких побутових відходів)

Графік тимчасових відключень електропостачання у травні 2021

Проведено «День відкритих дверей» у відділі ЦНАП

Приймаємо пропозиції та зауваження
День відкритих дверей у відділі ЦНАП

Про прийом громадян в умовах карантинних обмежень

З 01 квітня 2021 року змінено порядок виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії

Гід з державних послуг – твій путівник у світі держпослуг

Вивіз сміття – це чистота та порядок у громаді!

Реалізується пілотний проєкт «Почуй мене»

Бібліотека - хаб проєкту Дія. Цифрова освіта

Здійснюємо державну реєстрацію

Фіброгастродуоденоскопія – підготуйся правильно!

Баштанська дитяча музична школа запрошує на навчання

Проведено інформаційно-роз'яснювальну роботу про дотримання правил благоустрою

Акції "Від дверей до дверей"

До уваги жителів Баштанської ТГ: Мінцифри запустило Гід з державних послуг

Повідомлення про намір КП «Добробут» здійснити зміну тарифів на послуги

Вимоги до роботи закладів громадського харчування в період карантину

Ваша думка важлива для нас
Будні КП "Добробут"

Будні КП "Добробут"

Готові вислухати всі зауваження і пропозиції та знайти правильні рішення
До уваги населення!

Щодо змін цін на тепло, газ та його постачання

Графік прийому громадян у відділах (секторах) обслуговування громадян (сервісних центрах) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області з 8 по 24 січня 2021 року

Затверджено нові тарифи на послуги, які надає КП «Міськводоканал»

Шановні споживачі!

Графік тимчасових відключень електропостачання

Повідомлення про намір КП «Міськводоканал» Баштанської міської ради здійснити зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення

Доповнено перелік адміністративних та нотаріальних послуг

Ліки поштою безплатно: як замовити

«Пакунок малюка» з 1 вересня трансформують у грошову виплату

До уваги підприємців та товаровиробників!

Виплати за рахунок коштів Фонду

Увага міська рада повторно оголошує конкурс

До уваги абонентів АТ "Миколаївгаз"!

Перелік способів комунікації головного управління пенсійного фонду України в Миколаївській області

До уваги жителів Баштанської міської об’єднаної громади

Виконком міської ради встановив нові тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів
Віртуальний інформаційно-сервісний центр «КОНСАЛТИНГ»

Роботи із благоустрою міста продовжуються, незважаючи на карантин

Отримати послуги з питань пенсійного забезпечення громадяни нашого міста та області можуть дистанційно

Які документи потрібні для того, щоб оформити реєстрацію?

День відкритих дверей у відділі державної реєстрації

Акція «Від дверей до дверей»

Особливості реєстрації та обслуговування безробітних у період карантину

Щира подяка за підтримку

Дорожні служби проводять роботи з дезінфекції об’єктів дорожньої інфраструктури

Дорожні служби проводять роботи з дезінфекції об’єктів дорожньої інфраструктури

Оплату за комунальні послуги НЕ СКАСОВАНО

Нові послуги від Укрпошти під час карантину

Користуйтеся Укрпоштою, не виходячи з дому

Технічні роботи на сайті!

Влада відреагувала на звернення баштанчан
Добра справа
До уваги громади!

До уваги громади!

Продовжили роботу по плану з удосконалення послуг утримання і ремонту доріг
Робоча група розглянула коригування тарифів на послуги
Додаток «Дія»: як працює новий державний сервіс

Нові тарифи на газ: що змінилось?

До уваги споживачів газу!

У Баштанці відкрито новий центр обслуговування клієнтів «Миколаївгаз»
Капітальний ремонт ФАПу в с.Добре
Благоустрій автобусної зупинки

Пропозиції громадян посприяти вирішенню питань

Увага аварія на водоводі

Потреби місцевої громади

Покращення благоустрою міста та громади

Графік проведення виїзних прийомів

Засідання Клубу професіоналів

Подяка із скриньки скарг і пропозицій

У Новосергіївці відновлюється водопровід

Ми працюємо для Вас. Наша якість ‒ Ваша довіра

КП "Добробут" пропонує послуги з вивезення твердих побутових відходів

Стан реалізації проекту «Заміна насосного обладнання на свердловинах та запірної арматури в місті Баштанка та селах об’єднаної громади»
Відбулося засідання робочої групи щодо об’єктивного вивчення тарифів

Відбулося засідання робочої групи щодо об’єктивного вивчення тарифів
Баштанський районний сектор пробації: що це та для кого його послуги?

Звіт по опитуванню стосовно послуги утримання доріг у межах населених пунктів ОТГ

Звіт про опитування щодо якості послуги водопостачання в ОТГ

Запропоновані тарифи доопрацювуватимуть

Зустріч з активом села Христофорівка щодо постачання питної води
