Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Як вберегтися від шахраїв?

Заходи
27.04.2021

Незважаючи на широку профілактично-роз’яснювальну кампанію та регулярні попередження з боку поліції, громадяни через свою неуважність та безпечність продовжують ставати жертвами шахраїв усіх мастей.

Для більшої поінформованості знайомимо жителів територіальної громади з основними видами шахрайств та способами їх уникнення.

Види шахрайств:

1) Телефонні шахрайства (ваш син в міліції або потрапив у ДТП), або SMS про виграш автомобіля і необхідність сплати комісійних;

2) Інтернет-шахрайства (купівля – продаж товарів через Інтернет);

3) Шахрайства з банківськими картками (виманювання pin-коду або паролю картки та зняття з неї готівки);

4) Псевдоелектрики, псевдосоцпрацівники, псевдополіцейські

5) Під приводом пропозиції купити нібито дорогі речі (золото, антикваріат, картини) видурювання значних сум грошей;

6) Оформлення вигідних депозитів у банку під великі відсотки або оформлення дисконтних карток на знижки для купівлі продуктів харчування

7) Псевдопокупці макулатури, пух-пір’я, ганчір’я, картопля, а також продавці різних чудодійних ліків та супертоварів для зцілення і оздоровлення;

8) Обмін грошей на нові купюри;

9) Окремий пункт − гадання, ворожіння, зняття порчі.

Шахраї можуть представлятися:

Працівниками центру соціального обслуговування пенсіонерів; працівниками інших соціальних служб, що займаються допомогою пенсіонерам; ворожками, цілительками, працівниками банку; працівниками благодійного фонду; представниками «Червоного хреста».

Пропонують:

Зробити безкоштовно ремонт в квартирі; продати за півціни продукти харчування; переоформити пенсію; під видом грошової реформи обміняти гроші на нові; надати «миттєві відсотки»; зняти порчу; будь-які інші послуги, за які оплата йде за дуже низькими тарифами.

1) Телефонні шахраї

Шахраї дзвонять на телефон увечері або вночі. Незнайомий голос повідомляє, що син (чоловік, онук) абонента затриманий поліцією або потрапив в якусь біду. Якщо жертва починає нервувати й розпитувати подробиці, шахрай веде далі. Аферист не дає жертві вийти зі стресової ситуації й веде діалог так, що потерпілий погоджується допомогти родичеві і слухняно виконує поради «посередника». Інколи шахраї просять не відключати телефон, щоб позбавити людей можливості передзвонити родичам і з'ясувати реальну картину. Інколи вони міняють голос і представляються родичами.

Мета одна - виманити гроші, які жертва, «рятуючи» родича, має переказати на банківський рахунок або віддати готівкою кур’єру.

Аби не стати жертвою шахраїв, радимо громадянам дотримуватися наступних правил:

Перш за все, не впадайте в паніку і не поспішайте виконувати умови аферистів.

Ніколи не називайте своїх близьких на ім'я. Попросіть людину, яка представилася поліцейським, назвати прізвище, ім'я, по-батькові і дату народження затриманого або постраждалого родича. Практично в 100 відсотках випадків такою інформацією злочинці не володіють.

Уточніть, в якому саме відділі поліції знаходиться ваш син або родич, після чого передзвоніть до чергової частини і перевірте інформацію.

Спробуйте якнайскоріше передзвонити тому, хто «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть в даний момент бути поруч і підтвердити або спростувати інформацію.

Якщо ж ви все-таки потрапили на гачок аферистів або відносно вас намагалися застосувати шахрайські дії, якнайшвидше телефонуйте до поліції. Це дасть змогу правоохоронцям вирахувати та затримати зловмисників «по гарячих слідах».

2) Інтернет-шахрайства

Поширені при купівлі-продажі товарів через Інтернет. Шахрай виставляє на сайт товар, ніби для продажу, і пропонує здійснити передоплату або перерахувати хоча б задаток. Після того, як жертва перерахувала гроші, аферист зникає. Бувають випадки і навпаки — жертва надсилає товар замовнику, а грошей за нього так і не отримує.

Крім того, потерпілими від інтернет-шахрайств стають і продавці товару.

Відомості по даних фактах внесятьсяі в Єдиний реєстр досудових розслідувань за ознаками ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України (шахрайство).

3) Шахрайство з використанням реквізитів банківських карток

Шахрай видає себе за співробітника банку і під різними приводами намагається дізнатися реквізити картки (номер, пароль, код). Як тільки це йому вдається – з картки відразу ж зникають всі кошти.

4) Псевдоелектрики, псевдосоцпрацівники, псевдополіцейські

Аферисти часто представляються то працівниками комунальних служб, то банківськими службовцями, то благодійниками.

Шахраї дзвонять у двері, представляються працівниками комунальної служби і під приводом перевірки електролічильника заходять до помешкання. Поки господар шукає документи на лічильник, гість починає нишпорити по кімнатах і підбирає все, що погано лежить.

Особливої уваги заслуговують псевдополіцейські.

Шахраї представляються правоохоронцями і під приводом перевірки номерних речей (мобільні телефони, велосипеди) заволодівають ними, заявляючи господарям, що ці речі – крадені.

5) Шахрайство під приводом продажу коштовних чи антикварних речей (золото, антикваріат, картини) шахраї видурюють значні суми грошей, або встановлюють їх місце знаходження та викрадають з помешкання, варто лише їм туди потрапити.

6) Оформлення вигідних депозитів у банку під великі відсотки або оформлення дисконтних карток на знижки для купівлі продуктів харчування

Аферисти чатують на своїх жертв поблизу філій банків чи поштових відділень в день видачі пенсії чи допомоги і одразу ж пропонують вигідно вкласти гроші під високі відсотки. Аферист заводить розмову про вклад і одразу напарник шахрая починає розхвалювати пропозицію та сам перший «оформляє» депозит і тут же отримує наперед хороші відсотки з вкладу. Це стимулює жертву і вона втрачає здатність тверезо мислити, погоджуючись та віддаючи гроші, а інколи ще й додатково приносить з дому.

7) Псевдопокупці макулатури, пуху-пір’я, ганчір’я, картоплі та продавці різних супертоварів і чудодійних ліків

Купівля вищезгаданих речей – лише привід зайти до помешкання чи до господарства. Як правило, таких покупців заходить кілька. Поки одні «торгуються» (відволікають увагу господаря), інші нишпорять у помешканні та крадуть гроші й коштовності. Зрештою, продаж не відбувається, бо одну зі сторін не влаштовує ціна, і непрохані гості полишають господарство. Обкрадена жертва помічає свої втрати лише згодом, коли перевіряє свої схованки.

Шахраї – торгівці чудодійними ліками та супертоварами для оздоровлення, користуючись необізнаністю «клієнта» у суті товару, задорого продають йому дешевий мотлох.

8) Обмін грошей на нові купюри.

Користуючись частою зміною посадовців у державі, шахраї представляються банківськими службовцями та розповідають довірливим жертвам, нібито оголошено грошову реформу, і необхідно замінити старі купюри на нові. Замість справжніх грошей аферисти підсовують «куклу» з листочків паперу або сувенірні банкноти.

9) Окремий пункт − гадання, ворожіння, зняття порчі.

Цим промишляють шахраї не слов’янської зовнішності жіночої статі. Жертвами їх стають в основному люди літнього віку та молоді жінки й дівчата.

Аферисти заходять на подвір’я чи до помешкання до пенсіонерів та представляються знахарками, екстрасенсами чи цілительками.

Нерідко під час спілкування зловмисники лякають потерпілих, що на них лежить «прокляття», яке у змозі зняти тільки вони. Обіцяючи допомогти, шахраї проводять «ритуали» з курячими яйцями та іншими речами, змушують стареньких молитися в окремих кімнатах будинку, носити з городу землю та віддавати усі заощадження і коштовні речі. Люди слухняно виконують всі вказівки шахраїв, і лише згодом розуміють, що їх ошукали.

На ворожінні більше потерпають молоді жінки та дівчата. Підпадаючи під навіювання, жертви виносять з дому всі гроші та коштовності і віддають шахраям.

В цій ситуації найкраща порада – якомога швидше відчепитися від непроханих благодійників і звести до мінімуму вербальний та зоровий контакт з ними. У крайньому разі покликати на допомогу когось стороннього.

Шановні громадяни, будьте пильні, перевіряйте надану вам інформацію, не довіряйте незнайомим людям! Та якщо ви чи ваші знайомі все ж таки стали жертвою шахраїв, негайно звертайтеся до відділу поліції.

Відділ з питань засобів масової інформації

та зв’язків з громадськістю

Новини на цю ж тему

«Передбачати, готуватися та реагувати на кризи – ІНВЕСТУЙМО ЗАРАЗ У СТІЙКІ СИСТЕМИ БЗР

28 квітня в Україні відзначається День охорони праці. Девіз заходу у 2021 році «Передбачати, готуватися та реагувати на кризи – ІНВЕСТУЙМО ЗАРАЗ У СТІЙКІ СИСТЕМИ БЗР»
Заходи
28.04.2021

Діалогова платформа "Ключ до успішної інтеграції внутрішньо переміщених осіб"

20  квітня на базі Баштанської публічної бібліотеки відбулась діалогова платформа "Ключ до успішної інтеграції внутрішньо переміщених осіб"
Новини
20.04.2021

Передбачати, готуватися та реагувати на кризи – ІНВЕСТУЙМО ЗАРАЗ У СТІЙКІ СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ЗДОРОВ’Я НА РОБОТІ

Управління Держпраці у Миколаївській області запрошує роботодавців та економічне активне населення Миколаївщини відзначити День охорони праці разом!
Повідомлення
08.04.2021

Мінцифра випустила освітній серіал про електронний підпис

Електронний підпис необхідний для реалізації функцій електронної демократії, забезпечення доступу громадян та бізнесу до отримання публічних послуг онлайн, переходу до електронного документообігу та спрощення ведення бізнесу.
Новини
26.03.2021

Відбулося громадське обговорення

12 березня у залі засідань міської ради відбулося обговорення двох проєктів рішень
Громадське обговорення
12.03.2021

Семінар-нарада зі старостами Баштанської територіальної громади

11 березня під головуванням міського голови Олександра Берегового відбулась планова семінар-нарада з старостами громади.
Заходи
11.03.2021

Підписано меморандум для активізації молоді

22 лютого 2021 року між громадською організацією «Явкинці» та Баштанською міською радою підписано меморандум про співпрацю щодо реалізації проєкту з умовною назвою «Проведення «Фестивалю розвитку» для виявлення потенціалу молоді та активізації громади».
Новини
22.02.2021

До уваги громади

Для цього на сайті розроблені три інструменти зв’язку: додатки «Петиції», «Звернення» та розділ «Зворотній звязок», що знаходиться на головній сторінці в рубриці «Контакти».
Важливо
12.11.2020

Підвищення ролі культурної та освітянської роботи в сучасному житті молоді

Обговорювали на семінар-нараді працівники освіти та культури.
Новини
11.06.2020

Подай петицію

Беріть участь у розвитку Вашої громади
Актуально
18.05.2020

День відкритих дверей у відділі державної реєстрації

Запрошення на онлайн День відкритих дверей.
Анонс подій
15.05.2020

Тренінг "Кризові комунікації під час пандемії"

Під час тренінгу представники громад отримали практичні поради від експертів.
Новини
02.04.2020

Дитяча організація "Сузір'я" відвідала міську раду

11 лютого у приміщенні Баштанської міської ради відбувся День відкритих дверей для дитячої організацієї "Сузір'я" Баштанського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2.
Події
11.02.2020

Баштанський міський голова звітував перед колективами

20 – 21 січня голова об’єднаної громади Іван Рубський  прозвітував про роботу громади, депутатського корпусу, виконавчого комітету, використання бюджетних коштів, наповнення бюджету, про роботу соціальної сфери та підтримання громадського порядку.
Звіт
22.01.2020

Сигнал супутникових телеканалів закодовано

З 28 січня сигнал українських супутникових телеканалів буде закодований. Це означає, що більшісь мешканців Баштанської громади, які мають безкоштовне супутникове ТБ, не зможуть більше дивитись
Опитування
18.01.2020

Учні Баштанської гімназії відвідали Баштанську міську раду

13 грудня в рамках Дня відкритих дверей учні Баштанської гімназії відвідали Баштанську міську раду.
Події
13.12.2019

Пропозиції громадян посприяти вирішенню питань

За листопад 2019 року до Скриньки скарг і пропозицій, встановлених з метою моніторингу якості надання адміністративних послуг, надійшло 4 пропозиції з Христофорівського старостинського округу.
Скринька скарг та пропозицій
02.12.2019

Проведення публічного громадського обговорення

Зустріч з громадськістю в актовій залі Баштанської міської ради 14 грудня о 10:00; 16 грудня о 10:00
Анонс подій
27.11.2019

Повідомлення про проведення громадського обговорення

Шановна громадо! Запрошуємо Вас 28 листопада о 15:00 взяти участь у громадському обговорені проєкту Орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю у 2020 році.
Анонс подій
26.11.2019

Розпочато опитування «Потреби місцевої громади»

Баштанська міська рада запрошує жителів територіальної громади взяти участь в опитуванні щодо нагальних потреб громади.
Анонс подій
20.11.2019

Обговорення проєкту Орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю у 2020 році

Розпочинається обговорення проєкту Орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю у 2020 році.
Анонс подій
18.11.2019

Чи достатня згуртованість у нашій громаді?

Якщо Вам цікаво дізнатись відповідь на це запитання – пройдіть невелике опитування та отримайте результат 25 листопада
Опитування
04.11.2019

Одна подяка за жовтень

За жовтень 2019 року до Скриньки скарг і пропозицій, встановлених біля адмінприміщення міської ради, у приміщеннях відділу державної реєстрації та територіальних органів виконавчого комітету міської ради з метою моніторингу якості надання адміністративних послуг, надійшла тільки одна кореспонденція.
Скринька скарг та пропозицій
01.11.2019

Аналіз опитування щодо якості надання послуг на території Баштанської міської ради

Проведено анкетне опитування з вивчення думки користувачів щодо якості надання послуг на території Баштанської міської ради (об’єднаної територіальної громади).
Звіт
29.08.2019

Інформаційна акція «Ми хочемо почути вас»

Протягом трьох днів, 5‒7 серпня, на території Баштанської ОТГ проходила інформаційна акція «Ми хочемо почути вас».
Заходи
08.08.2019

Ініціюй! Підтримуй! Впливай ‒ подай петицію

Баштанська міська рада нагадує жителям територіальної громади про можливість подання петиції для вирішення нагальних питань, що виникають у громаді.
Актуально
27.05.2019

Є питання? Напишіть нам. Відповіді

Об’єктом проектування є мережі каналізації, господарсько-побутових стоків від житлових будинків по вул. Квітнева в м. Баштанка, Миколаївської області, каналізаційна насосна станція і напірний колектор.
Актуально
11.04.2019

Баштанська громада працює над Комунікаційною стратегією

4 квітня відбулось засідання робочої групи з обговорення Комунікаційної стратегії Баштанської ОТГ на 2019-2026 роки.
Події
04.04.2019

Відбулося засідання робочої групи з розгляду комунікаційної стратегії

Присутні обговорили та внесли ряд доповнень, які будуть враховані в комунікаційній стратегії.
Події
30.01.2019

Підвищення інформаційної безпеки

Під час тренінгу вчились розрізняти фейки у потоці новин, дізналися як правильно перевіряти достовірність інформації. Юлія Почебут, радник з питань комунікацій радила учасникам тренінгу, в разі підозри на фейковість новини
Новини
10.12.2018

Пройшли громадські обговорення щодо затвердження орієнтовного плану

Начальник відділу засобів масової інформації та зв’язків з громадскістю Олена Виноградова ознайомила присутніх з орієнтовним планом проведення консультацій
Громадське обговорення
29.11.2018

Шановні жителі Баштанської об’єднаної громади!

Запрошення на громадське обговорення
Громадське обговорення
27.11.2018

Ефективні комунікації для місцевих громад

Як обрати меседжі та запам’ятатися аудиторії, принципи й правила публічної поведінки, результативна робота з медіа
Події
23.11.2018

Тренінг “Комунікація в соціальних медіа та цифрових каналах”

16 листопада в приміщені центральної районної бібліотеки відбувся тренінг “Комунікація в соціальних медіа та цифрових каналах”
Заходи
18.11.2018

Привітання міського голови з Днем працівників радіо, телебачення та зв’язку

Шановні працівники радіо,телебачення та зв’язку!
Привітання
15.11.2018

Повідомлення про проведення консультацій з громадськістю щодо затвердження логотипу Баштанської міської об’єднаної територіальної громади

Шановні мешканці Баштанської об’єднаної територіального громади!
Анонс подій
15.11.2018

Повідомлення про проведення громадського обговорення щодо затвердження Орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю у 2019 році

Шановні мешканці Баштанської об’єднаної територіального громади!
Громадське обговорення
15.11.2018

Семінар-нарада зі спеціалістами І категорії, помічниками т. в. о. старост ОТГ

Головний спеціаліст відділу з питань ЗМІ та зв’язків з громадськістю Л.Г. Ковальова проаналізувала надання старостатами інформації про заходи, що відбулися на території О
Заходи
01.11.2018

Семінар-нарада з помічниками старост

18 вересня під голуванням керуючої справами виконавчого комітету міської ради Л.А. Кононенко за участю завідувача сектору прийому громадян відділу соціальних виплат...
Події
19.09.2018

28 представників об’єднаних територіальних громад закінчили навчання у «Школі прес-секретаря»

28 представників об’єднаних територіальних громад Миколаївської області закінчили навчання у спільному проекті Миколаївської облдержадміністрації та Чорноморського націо
Події
02.07.2018
2018 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше